Heerlijk ontspannen bij yoga

Elke dinsdagavond komt de Prisma Yoga club samen voor een ontspannen yogales. In een serene sfeer worden verschillende ontspanningsoefeningen gedaan. Irma is yoga instructeur en werkt als vrijwilliger bij Prisma: “Het is heel leuk om te doen. De deelnemers zijn heel open en toegankelijk en je ziet dat ze écht een stukje meer ontspannen naar huis gaan. Daar doe ik het voor!”

De deelnemers wachten rustig op hun matje totdat de les begint. Zodra iedereen binnen is gaat Irma van start met een yogagroet: “Namaste” zeggen ze tegen elkaar. Aan de hand van verschillende kaartjes worden oefeningen gedaan. Diep in- en uitademen, strekken en samenwerken op muziek. In uiterste concentratie volgen de deelnemers de aanwijzingen op. Vicky blijft rustig op haar stoel zitten tijdens de oefeningen. Ze is 73 jaar en daarmee de oudste deelnemer van de groep. Op haar eigen niveau doet ze mee met de bewegingen in haar armen en voeten.

Miriam doet fanatiek mee met de oefening. Met sierlijke bewegingen doet ze de houdingen na. Ze zit al vijf jaar bij yoga en vindt het heel leuk: “Ik word er zo lekker ontspannen en rustig van. Sommige oefeningen zijn moeilijk, maar sommige ook makkelijk. De leukste oefening vind ik dat je op het einde mag uitrusten!”

Als de les is afgelopen krijgt iedereen een kopje thee. Daarna is het weer tijd om naar huis te gaan. “Wat zal ik lekker slapen” zegt Miriam. Ontspannen gaat iedereen weer naar huis!

Dinsdag 14 mei is alweer de laatste les van het seizoen. Daarna hebben we zomerstop. Op dinsdag 17 september start de yoga weer. Wil je meedoen aan yoga, of een proefles volgen? Laat het ons weten, stuur even een mail: info@stichtingprisma.nl