Finale Prisma Got Talent

Op zaterdag 9 juni was de spanning voelbaar bij de artiesten, want… het was de finale van Prisma Got Talent! Na vier avonden repeteren was dan eindelijk het moment aangebroken om op te treden voor publiek. Vier vrijwilligers, Arne, Carolien, Jorinde en Jeran, hadden vier avonden gerepeteerd met twaalf artiesten. Ieder groepslid dacht mee over de kleding, styling, houding en meer.

Spanning en zenuwen
De artiesten kwamen allemaal rond twaalf uur naar Amsta Karaad aan de Overtoom om gezellig samen te lunchen. Ze waren wel wat zenuwachtig. Zo kon Melinda bijna geen hap naar binnen krijgen. Haar ouders en bewoners van haar groep kwamen kijken. De zaal zag er prachtig uit, met mooie lampjes, een podium en natuurlijk het geluid dat super werkte. Na de lunch ging iedereen zich omkleden in zijn of haar kostuum. Nog een korte doorloop met de presentatoren Omero en Gilberto, voordat de twee mannen de het podium opliepen. Zij kennen elkaar via Prisma; Gilberto is het maatje van Omero. Technicus en mede-organisator van Amsta Karaad -Daan Smeelen -had al heerlijke muziek aan gezet… laat de middag maar starten!

Met een lach en een traan
Na het welkomstwoord van de twee presentatoren, was er eerst een filmpje van Sara en Giovanni die bij het Special Olympics zwemmen waren. Zij konden helaas niet bij deze finale zijn. Daarna mocht Melinda  de spits afbijten met haar live optreden. Vol overgave zong zij het lied uit de musical Tarzan ‘Jij woont in mijn hart’. Fantastisch! Ze kreeg een daverend applaus en straalde. Daarna was het de beurt aan de anderen; Diamond zong het lied van Kinderen voor Kinderen ‘Ha, ha, ha, je vader’. Van Ester kregen we een mooie versie van het lied van Britney Spears ‘Stronger’. Ze had prachtige kleding. Jawel, over alles was nagedacht. Ze heeft zelfs haar eigen choreografie gemaakt op dit nummer. Wat een talent! Magdalena zong samen met haar zus ‘Denk aan mij’ van Marco Borsato.

Finale van Prisma Got Talent 2018

‘Grease ‘door Aeymad en Ester
Foto: Sake Rijpkema/Hollandse Hoogte

Het publiek heeft stiekem een traantje weggepinkt bij deze act. Afshen had een nummer van Whitney Houston ‘So emotional’, waarop ze samen met Aeymad danste. En tot slot, net voor de pauze, was het optreden van Ester en Aeymad uit de film Grease ‘You’re the one that I want’. Het publiek stond bijna op haar stoelen; wat was dat een super goede act!

Metamorfose
In de pauze was er even te drinken. Aan Lionel de eer om in de tweede helft te starten. Hij zong het opzwepende nummer van Leo Sayer ‘Thunder in my hart’. Iedereen danste en klapte mee! Cemil transformeerde tot Michael Jackson en danste samen met Aeymad en Ester op het nummer ’Bad’. Het rustige en ingetogen nummer van Dana Winner werd gezongen door Frans.

Lionel straalt bij Finale Prisma Got Talent

Lionel straalt op het podium als Leo Sayer
Foto: Sake Rijpkema/Hollandse Hoogte

Hij had was zelf Dana geworden en had een jurk aangetrokken om op haar te lijken. Frans kreeg een warm applaus voor zijn optreden. Aeymad was erg in zijn element op het podium. Hij bracht deze keer een nummer van heel ander genre: ‘The next episode’ van rappers Dr. Dré & Snoop. Met bijpassende kleding en ‘moves’ rapte hij op het podium. De laatste artiest van deze middag was Anton, hij zong ‘Jij denkt maar dat je alles mag van mij’ van de Nederlandstalige zanger Frans Duijts. Na al deze artiesten te hebben gezien en gehoord brachten ze nog een finale act. Samen zongen ze ‘Leef!’ van Andre Hazes junior!

Nog een keer!
Wat een mooie acts en wat fijn dat het publiek zo enthousiast meedeed. Het was een feest om dit mee te maken! Dank nogmaals aan de vrijwilligers. En aan de twee ouders Birgtitte en Marian, want alleen met hun hulp was Prisma Got Talent mogelijk. Uiteraard onze enorme dank aan Amsta Karaad en Daan Smeelen. Voor de ondersteuning, het gebruik van de zaal maar vooral Daan’s enthousiasme en technisch advies. We kijken er met een grote glimlach op terug. We kunnen dit verslag niet beter afsluiten dan met Melinda’s enthousiasme. Zij riep tijdens een van de optredens: ”Mam, je moet me inschrijven voor volgend jaar, dan wil ik weer meedoen!”

Laat een reactie achter