Bowling Toernooi Breda “Iedereen verdient een beker!”

Zondag 18 maart was een bijzondere dag: het was de dag waarop het ‘Bowling Toernooi’ in Breda werd gehouden. En natuurlijk deed ook Prisma mee! Tanja, een van de vrijwilligers, deed verslag hiervan.

“Wat was het koud toen we zondagochtend vroeg verzamelden bij bowlingbaan Borchland in Amsterdam Zuidoost. Met vijf vrijwilligers, 35 bowlers en hun supporters verzamelden we voor de bus. Gelukkig konden we met zijn allen bij Borchland wachten tot de bus er was. Daar was het in ieder geval lekker warm. En het was er ook nog eens gezellig door de leuke bowlers en supporters!

Een mooie deal

Bij aankomst in Breda was het nog even spannend of Roberto, een van onze teamleden, mee kon bowlen. Gelukkig was deelnemer Cor zo lief om zijn plek af te staan. Hierdoor kon Roberto voor de eerste keer meedoen aan de wedstrijd. En kon Cor iedereen aanmoedigen vanaf de zijkant. Wat een mooie deal!

Er was ook nog iets grappigs gebeurd. Na het bowlen raakten we namelijk een paar schoenen kwijt. Bleek dat een dame (die we niet kenden, ze zat niet in ons team) de schoenen aanhad! Ja, er kan echt van alles gebeuren in Breda.

Prisma bowling toernooi 2018

Enthousiasme bij de deelnemers

Hup team Prisma!

De rest van de wedstrijd verliep goed. Iedereen heeft echt alles gegeven, sommige bowlers haalden ook héél erg veel punten. Dat was geweldig om te zien! Ik vind dat eigenlijk iedereen die mee was een beker verdiende, maar helaas waren er niet genoeg. Natuurlijk waren er een paar bowlers van team Prisma die met een beker naar huis gingen. Gefeliciteerd daarvoor jongens en meiden! Maar ook al winnen er maar een paar, iedereen kreeg een welverdiende medaille. En als team Prisma gingen we weer tevreden in de bus terug naar Amsterdam.

Goed om te weten: Prisma doet elk jaar trouw mee aan het toernooi. In totaal deden er maar liefst honderd bowlers mee uit heel Nederland. De organisatie is in handen van BTS, Bowling Toernooi Breda, van de Stichting Bredase aangepaste sporten. Zij organiseren dit event elk jaar met veel liefde.

Groetjes van Tanja
Vrijwilliger bij Prisma

PS: Ik vond het geweldig om weer met jullie allemaal mee te mogen naar Breda. Jullie hebben het geweldig gedaan!”

Laat een reactie achter