Houd je van yoga? En lijkt het je leuk onze docenten te ondersteunen bij de yogales voor deelnemers met een verstandelijke beperking? Meld je dan aan!

Elke dinsdagavond komen de leden van de Yoga club samen voor een ontspannen les onder leiding van een professionele docent. De groep bestaat uit 8 deelnemers met een verstandelijke beperking die wekelijks met veel plezier naar de yoga les komen. Yoga is goed voor soepele spieren, geeft mensen kracht en nieuwe energie. Tijdens de les leren de deelnemers door eenvoudige oefeningen bewust te worden van hun eigen lichaam. Ze leren lichamelijk en geestelijk te ontspannen. Je werkt samen met een andere enthousiaste vrijwilliger. De yoga(vorm) die wordt gegeven staat niet vast. Het is vooral belangrijk dat je de lessen aanpast op het niveau van de deelnemers. Veel van de deelnemers zijn ook niet in staat om lang te staan dus er wordt ook vaak zittend yoga beoefend. Het is leuk als je zelf ook les kunt geven, maar dit is niet noodzakelijk.

• Samen met de docent draag je zorg voor de ontvangst van de deelnemers.
  • Matjes en materialen klaarleggen.
  • Je ondersteunt de docent tijdens de les waar nodig.
  • Je motiveert de deelnemers tijdens de les en ondersteunt ze waar nodig.
  • Deelnemers worden gebracht en gehaald met aanvullend openbaar vervoer. Je ondersteunt ze waar nodig.

Wie zoeken wij?

• Ervaring/affiniteit met yoga
  • Je bent geduldig
  • Enthousiaste en positieve houding
  • Je weet mensen te motiveren en zet ze in hun kracht
  • Je bent om de week beschikbaar op dinsdagavond, jouw inzet wordt met de andere vrijwilligers afgestemd

De les is elke week op dinsdagavond van 19:15 – 20:30 uur bij Huis van de Wijk het Anker in Amsterdam West. Je bent vanaf 18.45 aanwezig. Een seizoen bestaat uit 30 lessen en loopt van september t/m juni.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op training m.b.t. de doelgroep, individuele begeleiding en intervisie. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je hebt bijzonder contact met bijzondere mensen en levert een belangrijke bijdrage aan de ontspanning van onze deelnemers. Een avond yoga met Prisma staat garant voor veel gezelligheid.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een avond proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.