Ben jij een echte gastvrouw/heer en wil je bijdragen aan een gezellige activiteit in Amsterdam Noord? Lees dan verder!

Bij Soep op Zaterdag komen buurtbewoners met een zonder verstandelijke beperking samen om gezellig soep te eten en spelletjes te doen. Na het soep eten worden er creatieve activiteiten gedaan zoals bloemschikken of kaarten maken. Dit bedenk je samen met de bezoekers. Ook wordt er eenmaal per maand bingo gespeeld. Jij bent tijdens deze middag gastvrouw/heer en het eerste aanspreekpunt voor de bezoekers. Je gaat actief aan de slag met de vragen die je krijgt. Je koppelt dit terug aan de coördinator van het Huis van de Wijk.

Wie zoeken wij?

• Je bent een echte gastvrouw/heer
  • Je hebt een proactieve houding
  • Je bent een echte verbinder
  • Je kunt goed luisteren
  • Je denkt mee over de creatieve activiteiten
  • Je weet wensen van bezoekers om te zetten in actie

Tijdsinvestering

Soep op Zaterdag is om de week op zaterdag van 11.00-16.00 uur in het Huis van de Wijk de Evenaar, Kometensingel 189. Houd ook per week rekening met maximaal 1 uur om boodschappen te doen ter voorbereiding. Dit doe je in overleg met de coördinator van het Huis van de Wijk.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je krijgt een training herkennen van en omgaan met mensen met een (lichte) verstandelijke beperking en kunt maandelijks intervisiebijeenkomsten bijwonen. Daarnaast word je individueel begeleid door een medewerker van Prisma. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je hebt bijzonder contact met bijzondere mensen en levert een belangrijke bijdrage aan het goed verlopen van de activiteit. Door jouw tijd en aandacht voelen mensen zich gezien en gehoord. Je kunt jezelf ontwikkelen op het vlak van groepsbegeleiding, het bedenken en uitvoeren van creatieve activiteiten, werken met de doelgroep en als gastvrouw/heer.

Aan de slag bij Prisma!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv via iwillems@stichtingprisma.nl Onze vrijwilligerscoördinator neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Je ontvang tijdens het gesprek een introductiepakket. Om als vrijwilliger bij stichting Prisma aan de slag te gaan moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!