Zwemmen MarnixbadHoud jij van zwemmen, sta je stevig in je schoenen en wil je graag bijdragen aan een leuke zwemavond voor onze deelnemers? Word dan coordinator of vrijwilliger bij onze zwemactiviteit in het Marnixbad!

Elke maandagavond kunnen volwassenen met een (lichte) verstandelijke beperking recreatief zwemmen in Het Marnix Zwembad. Lekker baantjes trekken of een spelactiviteit doen met  de spelmaterialen die aanwezig zijn. Met eigen meegenomen muziek op de achtergrond is dat altijd een feestje! De groepen zijn klein om zoveel mogelijk aandacht te kunnen geven aan de deelnemers.

Voor deze activiteit zoeken we een coördinator. Je zorgt per avond voor een taakverdeling zodat er altijd mensen in het bad zijn en iemand zich bezig houdt met het vervoer. Je houdt het overzicht en stuurt aan waar nodig. Daarnaast ben je de contactpersoon voor Prisma namens de vrijwilligers en deelnemers voor deze activiteit. Je staat stevig in je schoenen en hebt er geen moeite mee deelnemers op hun gedrag aan te spreken.

Ook zoeken we een vrijwilliger die zwemt met de deelnemers en samen met de andere vrijwilligers zorgt voor een gezellige ontspannen zwemavond.

Wat verwachten we van je?

Je bent 21 jaar of ouder en in het bezit van minimaal zwemdiploma A. We zoeken  Het is niet noodzakelijk dat je ervaring hebt met mensen met een verstandelijke beperking. Enthousiasme en inlevingsvermogen zijn vooral van belang.

Tijdsinvestering

Elke maandagavond van 18.30 uur tot 21.30 uur. Ben je niet wekelijks beschikbaar, maar wil je toch graag komen helpen? Laat het ons weten dan regelen we jouw beschikbaarheid in overleg.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op begeleiding, deskundigheidsbevordering op het gebied van omgaan met mensen met een verstandelijke beperking en intervisiebijeenkomsten. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de de activiteitencoördinator.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via iwillems@stichtingprisma.nl neemt de vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Je ontvangt tijdens dit gesprek een introductiepakket. Om als vrijwilliger bij stichting Prisma aan de slag te gaan moet je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) overhandigen. De kosten hiervan worden vergoed. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!