Houd je van dingen organiseren zodat mensen bij elkaar kunnen komen, elkaar kunnen leren kennen en een bijdrage kunnen leveren in hun buurt? Hou je van lekker kletsen, mensen verbinden, gezelligheid en eten in buurtcafés? Dan is het coördineren van dit Cluppie misschien wel iets voor jou!

Wij zoeken iemand die in Amsterdam Oost aan de slag wil met een groepje mensen om te zorgen dat ze bij elkaar blijven komen, elkaar blijven ondersteunen en samen verbindingen aangaan in Amsterdam Oost. Je werkt samen met een enthousiaste professional. Alle deelnemers hebben hun eigen talenten en beperkingen. Wat de een niet kan, kan de ander juist goed. Zo vullen ze elkaar aan. Ervaring leert echter dat het lastig is elkaar te blijven ontmoeten als er niet iemand is die het cluppie bij elkaar houdt.

Wat verwachten we van je?

We zoeken iemand die mensen neemt zoals ze zijn, zonder oordeel of aannames. Iemand die de mogelijkheden en talenten van mensen ziet. Geduld en organisatietalent zullen enorm helpen in deze functie. Wel dingen organiseren, maar altijd zonder boven de anderen te staan is belangrijk. In dit cluppie is iedereen gelijk, ook jij. Minimaal 18 jaar. Het helpt als je zelf ook in Amsterdam Oost woont, maar dit is geen vereiste.

Tijdsinvestering

Tijden zijn volledig naar eigen inzicht in te richten. Het organiseren van een bijeenkomst kost wat tijd omdat sommige mensen e-mailen en anderen juist bellen. Daarnaast kost het soms tijd om een individu op de hoogte te stellen van een evenement wat bij hem/haar past. Het cluppie komt waarschijnlijk in de avond of het weekend samen.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

We bieden je enthousiaste deelnemers en vanuit Stichting Prisma krijg je begeleiding op het vlak van omgang van mensen met een beperking en intervisie. Daarnaast krijg je begeleiding en coaching vanuit Stichting de Toekomst.

Je begeleidt enthousiaste deelnemers die heel blij zijn met jouw ondersteuning. Je leert bijzondere mensen kennen en draagt bij aan een gezellige tijd. Je leert nieuwe mensen kennen en krijgt mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen wat betreft omgaan met onze doelgroep, organiseren en improviseren en groeps- en 1 op 1 begeleiding.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via iwillems@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!