Activiteitenbegeleider Special Olympics zwemmen

Heb jij altijd al een bijdrage willen leveren aan de training van het Special Olympics wedstrijdteam? Wil jij de deelnemers motiveren en begeleiden om zich optimaal voor te bereiden op wedstrijden? Meld je dan aan als begeleider!

De activiteit

Op donderdagavond wordt er door het wedstrijdteam in het Friendship Sports Centre in Amsterdam Noord getraind. Het team bestaat uit enthousiaste deelnemers met een (licht) verstandelijke beperking die wekelijks trainen om hun persoonlijke records te verbreken. Vier keer per jaar doet het team mee aan wedstrijden in competitieverband. Om het jaar doet het team mee aan de Special Olympics. Tijdens de trainingsavonden worden de deelnemers gecoacht en gestimuleerd het beste uit zichzelf te halen. Er wordt dan ook fanatiek gezwommen!

• Deelnemers stimuleren en coachen tijdens de training – je hoeft hier (nog) niet ervaren in te zijn, de huidige vrijwilligers leren het je graag
  • Deelnemers begeleiden van en naar vervoer (busjes) voor en na de activiteit
  • Deelnemers begeleiden bij het omkleden – deelnemers kunnen dit zelfstandig, maar je je geeft aan wanneer het hier tijd voor is
  • Zorg dragen voor een gezellige en sportieve sfeer met elkaar
  • Begeleiden bij de wedstrijden

Wie zoeken wij?

• Affiniteit met de doelgroep en zwemmen
  • Minimaal zwemdiploma A (Mensen met relevante diploma’s op het gebied van zwemmen en die het team graag willen trainen zijn ook zeer welkom!)
  • Je neemt initiatief
  • Je maakt makkelijk een praatje
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden en weet mensen te motiveren
  • Beschikbaar op donderdag tussen 18.30 – 20.30 uur

Wat heeft de organisatie jou te bieden?

Je werkt samen met enthousiaste vrijwilligers die de doelgroep een warm hart toedragen. Daarnaast ontvang je ook vanuit Prisma individuele begeleiding. Wij bieden training op het gebied van de doelgroep en maandelijks kun je intervisie bijwonen met andere vrijwilligers. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Je bent het vaste gezicht voor de deelnemers die er iedere week weer naar uitkijken om te trainen. Je krijgt daar van hen een enorme waardering voor terug! Met jouw enthousiasme en inzet lever je een belangrijke bijdrage aan de trainingen en wedstrijden.

Aan de slag bij Prisma!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator via iwillems@stichtingprisma.nl  Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!