Houd je van zwemmen..? En wil je graag bijdragen aan een gezellige zwemavond voor volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking? Meld je dan aan als begeleider voor het Marnixbad!

De activiteit

Op maandagavond is er recreatief zwemmen in het Marnixbad, Amsterdam West. Dan kunnen mensen met een licht verstandelijke beperking zwemmen en spelletjes doen in het water onder begeleiding van vrijwilligers. Het doel van de activiteit is in beweging komen en gezelligheid. Deelnemers vinden het leuk om met jou te zwemmen, te praten of spelletjes te doen in het water. Je werkt samen met andere enthousiaste vrijwilligers.

• Deelnemers stimuleren en ondersteunen om lekker bezig te zijn in het water
  • Een praatje maken met de deelnemers
  • Waar nodig en gewenst aanwijzingen geven bij het zwemmen en spelletjes
  • Deelnemers begeleiden van en naar de kleedkamers – je hoeft deelnemers niet te helpen bij het omkleden zelf
  • Bij het zwemmen hoort ook het ontvangen van de deelnemers en hen na les de naar het vervoer (busjes) begeleiden. Dit doe je in overleg met de activiteiten coördinator.

Wij zoeken jou!

• Je hebt minimaal zwemdiploma A
  • Je houdt van zwemmen en gezelligheid
  • Je stimuleert mensen en kijkt naar hun mogelijkheden
  • Je bent beschikbaar op maandagavond tussen 18.30 – 21.00 uur

Het seizoen start in de derde week van september 2018 en loopt t/m juni 2019.

Wat heeft de organisatie jou te bieden?

Je wordt onderdeel van een enthousiast en gedreven team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Wij bieden je training, intervisie, individuele begeleiding en in overleg reiskosten.

Je bent het vaste gezicht voor de deelnemers die er iedere week weer naar uitkijken om te komen zwemmen. Je krijgt daar een enorme waardering voor terug! Je levert een belangrijke bijdrage aan een gezellige en ontspannen zwemavond voor onze deelnemers.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een avond proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.