Ik zoek een maatje

Wil je graag meer leuke dingen doen? Maar weet je niet zo goed wat je allemaal kunt doen?
Of wil je graag nieuwe mensen leren kennen? Maar vind je het spannend om alleen op pad te gaan?
Dan is een buurtmaatje iets voor jou!

Wat is een maatje?

Een buurtmaatje is een vrijwilliger die samen met jou leuke dingen gaat doen. Dit kan van alles zijn! Samen naar yoga, fitness of schilderles. Of gewoon gezellig wandelen en wat praten. Je maatje kan jou ook helpen om een doel te behalen. Bijvoorbeeld om vrijwilligerswerk te vinden of nieuwe mensen te leren kennen.

Wat kun je allemaal doen?

• Ontdekken wat jij leuk vindt om te doen. Ben jij sportief, sociaal of juist creatief?
  • Leer nieuwe mensen kennen in een buurthuis, bij een bingo of een wandelgroep.
  • Volg een computercursus, taallessen of een kookcursus.
  • Ga samen op avontuur in de wijk en leer nieuwe plekken kennen.
  • Ga samen opzoek naar een leuke vrijwilligerswerk.
  • Alles kan: je gaat samen stap voor stap werken aan jouw wens.

Afspraken met je maatje

Je maakt samen met je maatje afspraken hoe vaak jullie elkaar gaan zien. De meeste mensen zien elkaar 1 keer per week of om de week. Jullie kiezen zelf uit welke dag jullie afspreken. Meestal duurt een afspraak ongeveer 2 uurtjes. Je maatje komt je thuis ophalen en dan gaan jullie samen iets leuks doen. Het kan ook zijn dat je liever ergens anders afspreekt. Alles is bespreekbaar!

Gemiddeld blijft iemand ongeveer een half jaar jouw maatje. Maar dat kan ook korter of langer zijn, dat is afhankelijk van jouw vraag.

Heb je interesse, wil je meer weten? zoek op deze pagina naar de participatiecoach van jouw stadsdeel en mail, app of bel deze persoon