OrkestBen je muzikaal, enthousiast en wil je graag iets betekenen voor ons orkest? Word dan onze nieuwe coordinator!

Wat ga je doen?

Iedereen die een eenvoudig instrument wil leren bespelen kan deelnemen aan het Prisma orkest. Er wordt aandacht besteed aan maat, ritme, melodie en toonhoogte. Dit gebeurt onder leiding van een vaste dirigent en met begeleiding op de piano. Het orkest treedt ook af en toe op. We zoeken een enthousiaste muzikale vrijwilliger die coördinator van dit orkest wilt zijn. Als coordinator houd je de presentie bij en ondersteun je bij de begeleiding van het orkest samen met de andere vrijwilligers. Je onderhoudt ook het contact met de organisatie, bij vragen kun je terugvallen op een medewerker van Prisma. De deelnemers komen met georganiseerd vervoer. Bij vragen of problemen ben jij degene die de deelnemer helpt om het op te lossen.

Wat verwachten we van je?

Je bent enthousiast, muzikaal en kunt makkelijk schakelen tussen verschillende taken. Als je ervaring hebt met het begeleiden van een orkest is dat een pre. Het is helemaal leuk als je zelf ook een instrument speelt (we zoeken nog iemand die fluit speelt), maar dit is geen vereiste.

Tijdsinvestering

Iedere donderdag van 19.00 tot 20.45 uur in Amsterdam Oost.

Wat heeft Prisma jou te bieden

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten en deskundigheidsbevordering. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je maakt kennis met deelnemers en vrijwilligers die met veel passie en enthousiasme wekelijks oefenen met elkaar. Samen kun je muziek maken en je voorbereiden voor eventuele optredens. Je werkt samen met enthousiaste professionals, vrijwilligers en stagiaires.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via vrijwilligers@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!