Prisma Haventje fotograaf Sake RijpkemaBen jij 1 avond per maand beschikbaar en wil je graag samen met een enthousiaste groep deelnemers met een licht verstandelijke beperking ontspannende activiteiten bedenken en uitvoeren? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Een keer per twee weken komt de groep bij elkaar in ’t Haventje om samen ontspannende activiteiten te bedenken en uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan creatieve activiteiten, yoga, filmavonden of spelletjes. Ook kan men sjoelen en darten en wordt er muziek gedraaid. De deelnemers komen vanuit heel Amsterdam naar ’t Haventje en komen al jaren op deze manier bij elkaar. Samen met de andere vrijwilligers en stagiaires help je met het bedenken en uitvoeren van de activiteiten. Je stimuleert de deelnemers zoveel mogelijk zelfstandig te doen en legt de focus op wat iemand wel kan. Je zorgt dat iedereen zich gezien voelt en vindt het leuk om met iedereen een praatje te maken. Je bent verantwoordelijk voor de kas en stuurt de andere vrijwilligers en stagiaires aan. Je bent in staat om de stagiaires en hun stagebegeleider feedback te geven op hun functioneren tijdens de activiteiten. Samen met een andere vrijwilliger begeleid je de groep een avond per maand om de beurt als coördinator.

Wat verwachten we van je?

Je hebt (enige) ervaring met organiseren van activiteiten en in het werken met groepen. Je bent positief en vindt het leuk om de deelnemers te ondersteunen in hun zelfstandigheid. Je bent in staat de andere vrijwilligers aan te sturen. Ervaring met de doelgroep is niet noodzakelijk, inlevingsvermogen en enthousiasme zijn wel van belang.

Tijdsinvestering

’t Haventje is om de week op vrijdagavond. Je bent 1 avond per maand beschikbaar van 19.30-23.00 uur. Locatie Kinkerstraat Amsterdam West.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Je maakt deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten, deskundigheidsbevordering en kunt bij vragen altijd terecht bij de activiteitencoördinator van Prisma. Reiskosten en eventuele andere onkosten worden in overleg vergoed. Je ontvangt voor deze functie een (vrijwilligers)vergoeding.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je maakt kennis met lieve en enthousiaste deelnemers die erg blij zijn met jouw input. Je kunt jezelf verder ontwikkelen wat betreft organiseren en groepsbegeleiding. Je levert een belangrijke bijdrage aan de zelfstandigheid van de deelnemers en je werkt samen met enthousiaste & betrokken vrijwilligers en stagiaires.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via vrijwilliger@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!