Wil jij echt iets voor iemand betekenen en samen leuke dingen doen? Word dan coach bij Prisma!

Je wordt coach van een buurtbewoner met een licht verstandelijke beperking. Je gaat samen leuke dingen doen in de buurt. Stap voor stap coach je jouw maatje bij het behalen van een doel. Bijvoorbeeld bij het contact maken met anderen, het vinden van een leuke activiteit en het ontdekken van iemands interesses en talenten. Op basis van o.a. interesses en beschikbaarheid maken we een leuke match tussen jou en 1 van onze deelnemers! Buurtmaatjes zijn actief in Amsterdam Noord, Oost, West, Zuid en Zuidoost.

Wij zoeken jou!

• Je bent geduldig en vindt het leuk om mensen te helpen
  • Je hebt een positieve en enthousiaste houding
  • Je weet mensen te motiveren en kijkt naar hun mogelijkheden
  • Je werkt graag zelfstandig en neemt makkelijk initiatief
  • Je bent gemiddeld 2 uur per week beschikbaar voor minimaal 6 maanden

Wat heeft Prisma jou te bieden?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Training gericht op de doelgroep & coaching
  • Intervisie & individuele coaching
  • Reis- en onkostenvergoeding
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van vrijwilligers & professionals

Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Door jouw hulp gaat iemand meer de deur uit en wordt het zelfvertrouwen vergroot. Iemand kan nieuwe mensen leren kennen en nieuwe activiteiten ervaren waar hij/zij alleen niet naartoe durft. Je kunt dus veel voor iemand betekenen! Voor jou zijn er mogelijkheden je (verder) te ontwikkelen op het gebied van coaching en werken met de doelgroep.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.