Zingende vrijwilliger & barvrijwilliger Prismakoor

Het Prismakoor bestaat uit 22 mensen met een (licht) verstandelijke beperking die een passie voor zingen hebben. Onder begeleiding van een vaste dirigente, een vaste gitarist en een team enthousiaste vrijwilligers wordt er elke maandag gezongen. Hiermee krijgen de deelnemers de mogelijkheid zich te ontwikkelen op het gebied van zang. Het koor zingt voornamelijk Nederlandstalige nummers uit de ‘ oude doos’. Ook heeft het koor in de loop van de jaren een eigen repertoire ontwikkeld met vertaalde nummers van onder andere The Beatles. Er wordt door de koorleden solo gezongen, vaak ondersteund door de vrijwilliger. Het koor treedt ook af en toe op, zoals tijdens de Paradiso Korendag  elke januari (altijd een groot succes) bij speciale events van Prisma of in buurthuizen.

Wij zoeken 2 vrijwilligers die het koor willen ondersteunen: een zingende vrijwilliger en een bardame of heer.

Zingende vrijwilliger: deelnemers welkom heten, je zingt mee met de deelnemers, je krijgt een groepje vaste deelnemers onder je hoede, je coacht ze tijdens het zingen, maakt gezellig een praatje met iedereen en zorgt dat ze zich goed voelen.

Bar dame/heer: jij bemant/bevrouwt de bar, zet koffie en thee, houdt van een gezellig praatje. Tijdens de pauze op de maandagen schenk je lekkere glaasjes water in. Tevens houd jij in de gaten of de busjes als komen en regel je dat de juiste persoon in de juiste bus naar huis komt.

Wij zoeken jou!

• Je hebt affiniteit/ervaring met zingen/houdt van achter de bar staan
  • Je bent geduldig en houdt van gezelligheid
  • Je kunt je goed inleven in de ander
  • Je vindt het leuk om in een team van vrijwilligers te werken
  • Je bent (zoveel mogelijk) iedere maandagavond beschikbaar

Maandagavond, 18.45.aanwezig, 19.30-21.00 uur repeteren, Centrum Kijkduin Amsterdam West.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Training op het gebied van de doelgroep
  • Individuele begeleiding en maandelijks intervisie
  • Reis- en onkostenvergoeding
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Als zingende vrijwilliger: door jouw tijd en aandacht kunnen onze deelnemers een heerlijke avond vol zang en gezelligheid beleven. Met elkaar repeteer je voor optredens en lever jij een belangrijke bijdrage om onze deelnemers te laten schitteren en stralen! Belangrijk is dat je ervaring hebt met zingen al dan niet in een koor.

Bardame/heer: door jouw heerlijke thee en koffie start de repetitie avond al met een goede lach op het gezicht van de deelnemers en je mede vrijwilligers. Daarnaast schenk jij tijd en aandacht aan  de deelnemers (voordat ze gaan repeteren.) Kortom je levert een belangrijke bijdrage om onze deelnemers te laten schitteren en stralen tijdens de koorrepetities!

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.