Prijswinnende Stamtafel in online ‘Praat met mij’- gereedschapskist!

De verhalen van mensen met een verstandelijke beperking vormen een rijke kennisbron. Maar hoe voer je als beleidsmaker, wijkprofessional of buurtbewoner het gesprek met deze groep? Stichting Prisma, Movisie en Stichting ABRI lanceren de online ‘Praat met mij’- gereedschapskist.

De gereedschapskist bestaat uit vier methoden: een kwartetspel, het G-KRACHT panel, de Stamtafel en de persona-methodiek. Deze staat nu online!

Deze korte film laat zien hoe de’Praat met mij’- gereedschapskist werkt. De afzonderlijke methoden zijn te downloaden mét een handleiding. Ze zijn zo aangepast dat ze eenvoudig te kopiëren zijn naar andere locaties. Dit stelt mensen met een verstandelijke beperking in staat om deel te nemen en hun eigen belangen te behartigen; zowel stedelijk als in hun eigen wijk en buurt.

Wijzig keuze

Pier de Boer prijs

Stichting Prisma heeft in 2015 de Pier de Boer-prijs in ontvangst mogen nemen. Deze prijs is ons toegekend voor ons initiatief De Stamtafel. De Stamtafel van Prisma wordt gezien als een van de meest vernieuwende projecten die de betrokkenheid en medezeggenschap vergroot van mensen met een verstandelijke beperking in wijk en stad.

‘De jury vond deze methoden van Stichting Prisma, Movisie en Stichting ABRI zo interessant, dat ze de bal teruglegde bij deze deelnemers. Zij wisten de vier afzonderlijke methodieken om te smeden tot een samenhangend geheel. Met de bundeling van krachten tot de ‘Praat met mij’- gereedschapskist waren zij de gezamenlijke prijswinnaars.’

Hier is meer te lezen over de ‘ Praat met mij’- gereedschapskist en de andere projecten van Prisma.