Ben je ondernemend, maak je makkelijk met iedereen een praatje en wil je echt van betekenis zijn? Word dan coach bij de stamtafel! We zoeken coaches in Amsterdam Noord en Zuidoost.

Wat is de stamtafel?

De Stamtafel is een laagdrempelige ontmoetingsgroep voor buurtbewoners met een lichte verstandelijke beperking. Je gaat één keer per maand samen met de groep en de participatiecoach, een ervaringsdeskundige en vrijwilligers eten in een buurtrestaurant. Om de 3 maanden ga je naar een ander buurtrestaurant, om zo het aanbod van activiteiten in de wijk en verschillende buurthuizen te leren kennen. Vanuit de stamtafel worden er daarnaast verschillende gezamenlijke activiteiten ondernomen in de buurt, op initiatief van de deelnemers. Het doel is om eenzaamheid onder de doelgroep te verminderen, het sociale netwerk te versterken en deelname aan activiteiten in de buurt te stimuleren.

• Deelnemers welkom heten, op hun gemak stellen
  • Deelnemers coachen bij individuele vragen
  • Deelnemers aan elkaar koppelen
  • Gesprekken aan tafel ondersteunen
  • Stamtafel voor-en nabespreken met de participatiecoach en andere vrijwilligers

Wie zoeken wij?

• Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je neemt initiatief, maakt makkelijk een praatje met mensen
  • Je sluit aan bij de wensen en behoeften van de deelnemer
  • Je hebt oog voor goede matches tussen mensen
  • Je kunt goed samenwerken met anderen, maar handelt ook zelfstandig
  • Je hebt maandelijks 3 uur tijd voor de stamtafel.
  • Je hebt daarnaast nog wat tijd om deelnemers individueel te coachen buiten de stamtafel om. Bijvoorbeeld een keer met iemand mee naar een nieuwe activiteit zodat het wat minder spannend is, maar ook helpen om iets uit te zoeken (bv waar/wanneer een activiteit is).

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiairs en professionals. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep, individuele begeleiding en intervisie. Reiskosten en andere kosten worden in overleg vergoed. Je eet kosteloos mee tijdens de avond.

Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Je coacht bezoekers in het contact maken met anderen en helpt iemand zijn/haar wensen te benoemen en te realiseren. Voor jou zijn er mogelijkheden om je verder te ontwikkelen op het gebied van coaching en werken met de doelgroep.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.