Sportieve voetbalbegeleider

“Hou jij van voetballen en vind jij het leuk om elke week met mensen met een licht verstandelijke beperking gezellig een balletje te trappen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Elke dinsdagavond is er voor kinderen (6 t/m 18 jaar) met een verstandelijke beperking G-voetbal bij voetbalvereniging SDZ. Er wordt gevoetbald onder begeleiding van 2 voetbaltrainers en een vrijwilliger. Als vrijwilliger ga je een balletje trappen met de deelnemers, maar daarnaast ligt de focus ook op gezelligheid!

Wat ga je doen?

• Opvangen van de spelers als ze aankomen met het taxibusje
  • Sporten en begeleiden van deelnemers in groepsverband en 1 op 1
  • Motiveren van deelnemers, ze helpen net een stapje verder te gaan
  • Gezellig een praatje maken met de deelnemers
  • Nieuwe leden op de deelnemerslijst zetten na de les
  • Begeleiden van de spelers naar het taxibusje bij vertrek

Wij zoeken jou!

• Je bent sportief en houdt van voetbal
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je neemt makkelijk initiatief en bent geduldig
  • Je weet mensen te motiveren en stimuleren

Tijdsinvestering

Deelnemers ontvangen 17.30 uur – 18.00 uur, trainen: 18.00 -19.00 uur, begeleiden naar busjes begeleiden (19.15 uur), afronden en naar huis: 19:30 uur. De activiteit is op dinsdagavond bij voetbalvereniging SDZ, Transformatorweg 10, Amsterdam-West.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiairs en professionals. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep en coaching, individuele begeleiding en intervisie. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je ondersteunt en motiveert de deelnemers tijdens het voetballen. Je draagt bij aan een gezellige, sportieve avond.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een keer proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.