Prisma zoekt supporters!

Mensen met een verstandelijke beperking houden van dansen. En van yoga, fitness, zaalvoetbal, paardrijden en zwemmen. Ook gaan ze graag naar een pretpark of een keer de Arena bezoeken. Maar het aanbod houdt geen rekening met hun beperking. Het niveau is te hoog, een stijldansles moet echt twee tellen langzamer.

Stichting Prisma snapt dat. Prisma biedt al 40 jaar passende en gevarieerde vrijetijdsbesteding voor Amsterdammers met een verstandelijke beperking. Prisma doet dat dankzij de onbetaalbare inzet van ruim 250 vrijwilligers. Geld kwam er van de gemeente Amsterdam. Maar dat verandert. Vanaf deze zomer vervalt de subsidie voor ruim 500 mensen met een zwaardere verstandelijke beperking. Voor hen dan geen bowlen, stijldansen of zwemmen meer. Laat staan meedoen aan een talentenshow.

Dat laten we niet gebeuren. Dus zoekt Prisma supporters. Amsterdammers en Amsterdamse bedrijven met het hart op de juiste plaats die graag bijdragen aan onze activiteiten.Vandaar dus de vraag ‘Mag ik deze dans van u?’ Met u als supporter zorgen we dat mensen met een verstandelijke beperking blijven doen wat ze zo fijn vinden en wat u zelf voor geen goud zou willen missen. Mogen wij (en zij) op u rekenen?

Een gift aan het Prisma Fonds: effectief en veilig

Daarom werven we via het Prisma Fonds sponsors en donaties. Met een donatie aan het Prisma Fonds zorgt u er u samen met andere donateurs en sponsors voor dat  mensen met een beperking deel kunnen blijven nemen aan activiteiten van Prisma.  Een kleine bijdrage per maand, kwartaal of jaar van onze donateurs helpt het beste om onze activiteiten elk jaar voort te zetten. Maar ook een eenmalige gift helpt en is van harte welkom!  Het Prisma Fonds kent geen overhead; uw donatie komt geheel ten goede aan de organisatie van activiteiten en niet aan de bedrijfsvoering van Prisma.

Bestemmen

Als u een algemene gift doet dan besteden wij haar waar ze het hardst nodig is.

U kunt uw gift ook specifiek bestemmen, bijvoorbeeld aan een van de volgende activiteiten:

• Sport (bowlen, duiken, paardrijden, Special Olympics zwemmen, yoga,  zomersportweek voor jongeren)
  • Ontmoeten ( kookgroepen en sociëteit ’t Haventje, disco)
  • Cultuur (Prisma koor, orkest, toneelclub, stijldansen, Prisma got Talent)
  • Bewegen ( fitness, recreatiezwemmen, wandelen)

Doneer nu

Help nu om mensen met een beperking deel te kunnen laten blijven nemen aan clubs of activiteiten van Prisma! Stort uw bijdrage op IBAN: NL 63TRIO 2024 309 461, evt. met vermelding van de bestemming van uw voorkeur.

Draag structureel bij aan de toekomst van onze clubs en cursussen en wordt supporter van het Prisma Fonds door dit formulier in te vullen en te retourneren per post:
St Prisma, Zwanenburgwal 206 , 1011 JH Amsterdam
per mail: support@stichtingprisma.nl

Meer informatie:

Heeft u belangstelling om te doneren en wilt u bijvoorbeeld overleggen hoe en waaraan? Neem dan contact op met: