Stichting Prisma is op zoek naar een

PARTICIPATIECOACH

voor 32 uur per week

Stichting Prisma

Prisma is een vrijwilligers-gedreven organisatie met als doel de deelname aan de maatschappij door Amsterdammers met een verstandelijke beperking te bevorderen door activiteiten te organiseren die bijdragen aan hun zelfontplooiing en hun persoonlijke netwerk versterken. Prisma maakt hiervoor passende (vrije-)tijdsbesteding mogelijk en stelt haar deskundigheid op dit gebied beschikbaar aan partners met dezelfde doelgroep in Amsterdam.

Jouw baan

Jij zorgt ervoor dat mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB) zoveel mogelijk mee kunnen doen en op basis van eigen kracht en passende ondersteuning hun dromen en wensen kunnen realiseren. Je werkt daarbij wijk/stadsdeel gericht en bent het gezicht van Prisma in de wijk.

Je taken zijn onder meer

• Je bouwt aan een netwerk en onderhoudt contacten met de doelgroep, relevante organisaties (o.a. zorg en welzijn) en vrijwilligers
  • Je brengt de wensen, behoeften en problemen van de doelgroep in kaart (vraag achter de vraag) en bedenkt hiervoor concrete oplossingen
  • Je organiseert de stamtafels (een op stadsdeel niveau georganiseerd maandelijks trefpunten voor LVB bewoners)
  • Je coördineert het programma Buurtmaatjes voor LVB-ers en begeleidt de maatjeskoppels
  • Je bezoekt vindplekken voor LVB-ers, werft nieuwe LVB-ers ook die die niet in beeld zijn bij de zorg, en onderhoudt contacten met organisaties die kunnen doorverwijzen
  • Je geeft voorlichting over het aanbod van Prisma en andere activiteiten in de wijk

Functie eisen

• Je hebt een HBO opleiding gedaan, bv opleiding SPH
  • Je hebt ervaring in de zorg voor mensen met een LVB, bijvoorbeeld als ambulant begeleider
  • Je weet de doelgroep te stimuleren en te motiveren tot participatie
  • Je bent een netwerker pur sang en weet partijen te verbinden. Je beschikt over het vermogen verschillende belangen bij elkaar te brengen en problemen op te lossen
  • Je bent sterk in plannen en organiseren en hebt een uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid, o.a. t.b.v. het geven van presentaties
  • Je hebt kennis van de sociale kaart van het werkgebied en van relevante maatschappelijke ontwikkelingen, bij voorkeur in Amsterdam
  • Je bent flexibel inzetbaar, o.a. in avond- en weekenduren

Ons aanbod

Een dynamische functie binnen een klein en enthousiast team met een relevante maatschappelijke opdracht. Prisma volgt de cao Gehandicaptenzorg; de functie is ingedeeld in groep 45. Het betreft een aanstelling t/m 31 december 2017.

Informatie

Voor vragen over deze vacature kun je terecht bij Peter Swinkels, tel. 06 – 4118 3749

Sollicitaties kunnen ingediend worden tot 15 januari 2017 en kun je richten aan de heer Swinkels pswinkels@stichtingprisma.nl De gesprekken voor de 1e ronde vinden plaats op vrijdag 20 januari, de tweede ronde is op woensdag 25 januari.