Lobke Hartog

Gezelschapsmaatje in Amsterdam

Houd jij van gezelligheid, leuke dingen doen en wil je graag écht van betekenis zijn? Word dan gezelschapsmaatje, ofwel een ‘gezellig maatje’!

Wat ga je doen?

Je wordt maatje van iemand met een verstandelijke beperking. De deelnemers wonen op een woonlocatie in Amsterdam Noord of Oost waar zij 24 uurs zorg ontvangen. Naast alle zorg willen zij ook graag leuke, ontspannende dingen doen. Als maatje geef jij tijd en aandacht aan een bewoner die verder geen tot weinig sociale contacten heeft en weinig buiten de deur komt. Denk bijvoorbeeld aan: samen lekker kletsen, maar ook een spelletje spelen, sporten, een kopje thee drinken in een cafeetje, iets leuks doen in een buurthuis of een keertje naar de film. Samen ga je ontdekken wat er voor leuke dingen te doen zijn in de buurt en waar jouw maatje enthousiast van wordt. Aandacht, gezelligheid en samen leuke dingen doen en ervaren staan in het contact voorop. Samen met jou kijken we naar een leuke match met één van onze deelnemers! Met je maatje stem je af waar en wanneer je elkaar ziet.

Wij zoeken jou!

• Je bent geduldig en neemt makkelijk initiatief
  • Je houdt van gezelligheid en kunt goed luisteren
  • Je kunt je goed inleven in een ander
  • Je bent (zoveel mogelijk) wekelijks 2-4 uur beschikbaar voor in ieder geval een jaar

Wat heeft Prisma jou te bieden?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Training op het gebied van de doelgroep en sociale ondersteuning
  • Individuele begeleiding en maandelijks intervisie
  • Reis- en onkostenvergoeding
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Door jouw tijd en aandacht komt iemand meer buiten de deur en onder de mensen. Je helpt iemand zijn/haar leefwereld te vergroten en te ontdekken wat iemand leuk vindt om in zijn/haar vrije tijd te doen. Met jouw tijd en aandacht kun je veel voor iemand betekenen!

Ja dit wil ik!

Heb jij enkele uurtjes per week (of om de week) tijd voor de periode van minimaal een half jaar? En wil jij gezellige dingen doen als maatje? Meld je dan nu aan en vul het contactformulier in.

Onze vrijwilligerscoördinator neemt zo snel mogelijk contact met je op! Voor meer informatie kun je bellen naar Prisma: 020 8866260.