Expeditie Zuid van start!

Na succesvolle edities in stadsdelen Oost, Noord, West en Zuidoost, is afgelopen vrijdag 2 juni Expeditie Zuid gestart. De kick-off vond plaats in Huis van de Wijk Olympus. Expeditie Zuid is een initiatief van Stichting Prisma, Dynamo en Stadsdeel Zuid.
Tijdens een Expeditie maken buurtbewoners met een licht verstandelijke beperking kennis met activiteiten in hun eigen buurt. Ze testen in hoeverre de activiteit ook toegankelijk is voor mensen met een licht verstandelijke beperking.

De Expeditie verlaagt drempels

“Vaak weten buurtbewoners niet wat er in hun eigen wijk wordt georganiseerd. Wij proberen de drempel te verlagen en samen op bezoek te gaan”, vertelt LVB coach welzijn Carlijn Zengerink. “Vandaag wordt de behoefte van de buurtbewoners geïnventariseerd en vanuit daar wordt er een programma opgesteld.” Edwin Perdon, woonachtig in Zuid en deelnemer aan de eerste Expeditie: “Ik houd van wandelen. Dit doe ik nu alleen, maar ik zou het wel leuk vinden om dit samen te doen”. Ook Nasser houdt van wandelen. De LVB coach welzijn kan hier wel wat mee. Het wordt opgeschreven en opgenomen in het programma.

Kick-off testbezoeken

Er wordt ook gezellig gegeten. Vandaag is het eerste testbezoek. De groep van 10 buurtbewoners test de maaltijd in het Buurtrestaurant van de Regenboog Groep. Ook al is de quiche een beetje mislukt, Cheryl geeft de activiteit een dikke 9! “Het gaat erom dat ze hun best hebben gedaan. Dat is het allerbelangrijkste!”, aldus Cheryl. Bianca geeft de activiteit een 8. ”Ik vond het een leuke en gezellige activiteit.”

Er worden in Zuid verschillende activiteiten bezocht en getest. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Carlijn Zengerink van Prisma/ Dynamo. Dit kan via czengerink@stichtingprisma.nl