Dansbegeleider voor kinderen

Hou jij van dans..? En vind jij het leuk om kinderen met een verstandelijke beperking te ondersteunen tijdens een gezellig uur vol muziek en dans? Dan zoeken wij jou!

Iedere vrijdag kunnen kinderen met een verstandelijke beperking (6-12 jaar) dansen bij Balletstudio van der Ende in Amsterdam oost. Er wordt vooral aan streetdance en kleuterdans (verhaaldans) gedaan. Onder begeleiding van een docent kunnen de kinderen zich even helemaal laten gaan! Jij ondersteunt de docent en kinderen tijdens de les waar dat nodig is.

Wat ga je doen?

• Kinderen opvangen bij aankomst
  • Kinderen kleden zich zelf om, jij begeleidt waar nodig
  • Kinderen begeleiden tijdens de les
  • Kinderen enthousiasmeren
  • Gezellig aanwezig zijn

Wij zoeken jou!

• Je houdt van dans en bent geduldig
  • Je hebt (bij voorkeur) ervaring in het werken met kinderen
  • Je hebt oog voor het individu
  • Je weet mensen te motiveren en stimuleren

Tijdsinvestering

Kinderen ontvangen om 14.45 uur, trainen: dansles van 15.00-15.45 uur, na de les kinderen begeleiden bij het omkleden en wachten totdat ze door de ouders zijn opgehaald tot uiterlijk 16.00 uur. De activiteit is op vrijdagmiddag bij Balletstudio van der Ende, Kruislaan 231 in Amsterdam Oost.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiairs en professionals. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep en coaching, individuele begeleiding en intervisie. Je krijgt een overeenkomst en er wordt een VOG aangevraagd. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je levert een belangrijke bijdrage aan een ontspannen uur vol muziek en beweging!

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een middag proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.