Wegens het vertrek van onze collega is Stichting Prisma per 1 september op zoek naar een

COÖRDINATOR VRIJWILLIGERSWERK & STAGES

Tijdelijke aanstelling voor 28 -32 uur per week

Stichting Prisma

Prisma is een vrijwilligers-gedreven organisatie die de maatschappelijke deelname stimuleert van Amsterdammers met een verstandelijke beperking. Hierbij gaan we uit van de gelijkwaardigheid van mensen; met of zonder beperking. Prisma draagt bij aan hun talentontwikkeling en de versterking van hun netwerk. Dit doen we door passende (vrije-) tijdsbesteding mogelijk te maken.

Bij Prisma werken 16 betaalde krachten en 250 vrijwilligers. Jaarlijks zetten we ongeveer 20 stagiairs in van de opleidingen sport, Social Work en Toegepaste Psychologie bij diverse activiteiten.

Jouw baan

Je bent verantwoordelijk voor de werving van en de inzet van de vrijwilligers en stagiairs. Dit laatste doe je samen met collega’s. Je waarborgt de kwaliteit en continuïteit van het vrijwilligerswerk binnen Prisma. Je bent verantwoordelijk voor het waarmaken van de belofte “Prisma is een aantrekkelijke organisatie om je als vrijwilliger bij in te zetten.”

Wat ga je doen?

• Werven en selecteren van vrijwilligers & stagiairs: je schrijft vacatures, plaatst deze op diverse kanalen, voert intakegesprekken en zorgt voor een warme overdracht naar een collega die de vrijwilliger/stagiair inhoudelijk bij een activiteit begeleidt
  • Ontwikkelen en mede uitvoeren van scholing en training voor vrijwilligers en stagiairs
  • Collega’s ondersteunen en adviseren bij de begeleiding van vrijwilligers en stagiairs
  • Collega’s kunnen bij jou terecht met vragen over het vrijwilligersbeleid
  • Je waarborgt intern de positie van vrijwilligers en stagiairs
  • Je ziet toe op het bijhouden van een correcte vrijwilligersadministratie (contracten, VOG)
  • Je legt en onderhoudt contact met diverse partners in de stad (zoals de VCA en hogescholen) en neemt indien relevant deel aan bijeenkomsten gericht op de inzet van vrijwilligers

Wie zoeken wij?

• Je hebt HBO werk- en denkniveau en ervaring in het werken met vrijwilligers
  • Je bent goed in het aanboren van formele en informele netwerken voor het werven van vrijwilligers
  • Je hebt een resultaatgerichte aanpak, je weet problemen op een creatieve manier op te lossen
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, o.a. voor het geven van trainingen
  • Je bent in staat collega’s en vrijwilligers te coachen waar het gaat om de onderlinge samenwerking
  • Je kunt goed omgaan met werkdruk en je kunt makkelijk schakelen tussen de diverse werkzaamheden

Ons aanbod

Een dynamische functie binnen een klein en enthousiast team, met een relevante maatschappelijke opdracht. Prisma volgt de cao Gehandicaptenzorg; de functie is ingedeeld in groep 45.

Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband voor een jaar. Bij goed functioneren en bij voldoende financiering is de intentie dat het contract wordt verlengd.

Informatie:

Voor vragen over deze vacature kunt u terecht bij Peter Swinkels, tel. 06 – 4118 3749

Reageren:
Stichting Prisma
T.a.v. Peter Swinkels, directeur
pswinkels@stichtingprisma.nl

We zien je reactie graag voor maandag 10 augustus tegemoet

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 13 augustus; een eventueel tweede gesprek vindt plaats op maandag 17 augustus (via Zoom of op kantoor). Wij streven naar indiensttreding per 1 september 2020.