Buren!groep Geuzenveld: Samen koken en eten in De Honingraat

Om de dinsdag staat er in De Honingraat in Geuzenveld-Slotermeer een oergezellige, culinaire avond op de planning. Een sfeervolle activiteit waarbij de Buren!Groep van Stichting Prisma aanhaakt.

Eén keer in de twee weken komen zij met andere buurtgenoten bijeen om te kokkerellen, te dineren en bovenal samen te zijn. Want wat is nu fijner dan grootse wereldgerechten en heerlijke toetjes creëren en er vervolgens samen van genieten? De Buren!Groep is gericht op het bijeenbrengen van mensen die bij elkaar in de wijk wonen, om eenzaamheid te verminderen. Ook voor mensen met een licht verstandelijke beperking. De kookclub is dan ook een combinatie van mensen met en zonder beperking.

Ondernemen, samenwerken en genieten

De dinsdagavond begon als club om voedselverspilling op de markt tegen te gaan. Met de verzamelde groenten werd er voor buurtgenoten gekookt, die vervolgens aansloten voor een complete maaltijd. Met de komst van Ferry een half jaar geleden is het concept veranderd in een avond ondernemen, samenwerken en genieten.

Samen met Loes haalt hij de boodschappen ‘in huis’. Want zo mag de omgeving en de sfeer wel genoemd worden. Een gevoel van thuiskomen. De warmte en gezelligheid is van het begin tot het einde van de avond aanwezig. “Ik vond het belangrijk de buurtgenoten bij het koken te betrekken. Door mensen het echt zelf te laten doen bereik je uiteindelijk veel meer”, vertelt Ferry met grote passie.

Buren!Groep Geuzenveld

De hechte kookclub bestaat uit een samenstelling van buurtgenoten en de Buren!Groep Geuzenveld. Onder andere Idil en Klaas hebben zich met plezier aangesloten bij de Buren!Groep. Idil: “Iedereen komt hier met andere redenen. Dat is juist zo leuk”. Ook Klaas geniet van volle teugen van het samenzijn met de Buren!Groep: “Je bent echt onder de mensen en iedereen behandelt mij hier als gelijke”. Iedereen die behoefte heeft aan contact is hartstikke welkom bij de Buren!Groep. Samenzijn, elkaar een handje helpen of op stap: er wordt altijd gelachen, gegeind, gepraat en genoten. Voor velen een vast en inmiddels onmisbaar moment.

Word burencoach!

Wil je ook graag andere buurtbewoners leren kennen en leuke dingen doen? Dat kan bij de Buren!Groep Geuzenveld-Slotermeer! We zoeken een Burencoach. Bekijk hier de vacature.

Of wil je je inzetten als coach bij een van de andere Buren!Groepen en bijdragen aan een gezellige, hechte groep? Meld je dan aan als vrijwilliger. Kijk op www.stichtingprisma.nl/vrijwilligers.
Of mail naar info@stichtingsprisma.nl

Als coach word je onderdeel van een enthousiast team van vrijwilligers en professionals.

Laat een reactie achter