Buren coach West

Gezocht: Buren! Coach West

Ben jij een ‘echte’ Amsterdammer? … Woon je in Amsterdam West? … Vind jij saamhorigheid ook zo belangrijk? … Ben je een echt mensen- mens?

Dan ben jij de Amsterdammer die we zoeken! Je werkt samen met de participatiecoach van Prisma om een groep buren in West te op te zetten, te coachen en ondersteunen.

Wat gaan we doen?

• Je leert de buurtbewoner beter kennen onder het genot van een ‘kopje koffie’. Je ontdekt waar iemand enthousiast van wordt en wat iemand goed kan.
  • Je versterkt de bewoners in het proces van groepsvorming. Je ondersteunt mensen bij het organiseren van hun verjaardag of organiseert samen een avond waarop jullie koken en eten. Iedereen krijgt een eigen taak en rol in de groep.
  • Samen met de groep ontdek je wat er allemaal in de buurt te doen is. Je helpt bij het organiseren van ontmoetingen in de wijk en het aangaan van contacten met andere buurtbewoners.
  • Je nodigt mensen uit voor activiteiten en houdt het overzicht van wie er komen. Je blaast leven in de groep door het onderhouden van contact via Whatsapp of Facebook. Je geeft mensen het gevoel dat ze erbij horen!

Wie zoeken wij?

• Je bent woonachtig in West
  • Je maakt makkelijk contact met verschillende mensen
  • Je kunt je goed inleven in anderen
  • Je ziet mogelijkheden en hebt een positieve houding
  • Je weet mensen te motiveren en zich op een natuurlijke wijze betrokken te laten voelen
  • Maximaal 16 uur per maand beschikbaar (dagen/tijden in overleg met de groep)

Wij bieden jou:

• Leuk contact met je buurtgenoten
  • Individuele coaching en intervisie
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers
  • Een vrijwilligersvergoeding van maximaal € 1500 per jaar

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.