Buren coach Nieuw-West (Geuzenveld)

Buren! Coach Nieuw-West

Ben jij een ‘echte’ Amsterdammer? … Woon je in Nieuw-West (Geuzenveld)? … Vind jij saamhorigheid ook zo belangrijk? … Ben je een echt mensen- mens?

Dan ben jij de Amsterdammer die we zoeken! Je werkt samen met de participatiecoach van Prisma om een groep buren in Geuzenveld te coachen en ondersteunen. Buren coaches ondersteunen buren om meer verbinding met elkaar te maken! In de vorm van een handje helpen, samen leuke dingen doen of een luisterend oor.

Wat gaan we doen?

• Je leert de buurtbewoner beter kennen onder het genot van een ‘kopje koffie’. Je ontdekt waar iemand enthousiast van wordt en wat iemand goed kan.
  • Je versterkt de bewoners in het proces van groepsvorming. Je ondersteunt mensen bij het organiseren van hun verjaardag of organiseert samen een avond waarop jullie koken en eten. Iedereen krijgt een eigen taak en rol in de groep.
  • Samen met de groep ontdek je wat er allemaal in de buurt te doen is. Je helpt bij het organiseren van ontmoetingen in de wijk en het aangaan van contacten met andere buurtbewoners.
  • Je nodigt mensen uit voor activiteiten en houdt het overzicht van wie er komen. Je blaast leven in de groep door het onderhouden van contact via Whatsapp of Facebook. Je geeft mensen het gevoel dat ze erbij horen!

Het is de bedoeling dat je tweemaal per maand iets met de hele groep onderneemt en tweemaal per maand onderneem je iets met een gedeelte van de groep of een individu. Je zet je dus wekelijks in voor de buren.

Wie zoeken wij?

• Je bent woonachtig in Amsterdam Centrum
  • Je maakt makkelijk contact met verschillende mensen
  • Je kunt je goed inleven in anderen
  • Je ziet mogelijkheden en hebt een positieve houding
  • Je weet mensen te motiveren en zich op een natuurlijke wijze betrokken te laten voelen
  • Ongeveer 16 uur per maand beschikbaar (dagen/tijden in overleg met de groep)

Wij bieden jou:

• Leuk contact met je buurtgenoten
  • Individuele coaching en intervisie
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers
  • Een vrijwilligersvergoeding van maximaal € 1500 per jaar

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.