Wij zoeken een echte CMV’er die bij ons de ruimte en mogelijkheden krijgt om projectmatige ervaring op te doen, een verschil te maken voor mensen met een verstandelijke beperking en oplossingen aan te dragen voor maatschappelijke vraagstukken.

Prisma is een vrijwilligers-gedreven organisatie die zich inzet voor de deelname aan de maatschappij door Amsterdammers met een verstandelijke beperking. Daarbij gaan we uit van de gelijkwaardigheid van alle Amsterdammers ongeacht een beperking. Prisma draagt bij aan de ontwikkeling van de talenten van Amsterdammers met een verstandelijke beperking en de versterking van hun persoonlijke netwerk. Dit doen we door passende (vrije-)tijdsbesteding mogelijk te maken. Daarnaast stelt Prisma haar deskundigheid op dit gebied beschikbaar aan partners met dezelfde doelgroep.

We zijn actief in verschillende stadsdelen waar we diverse projecten aanbieden voor buurtbewoners met een licht verstandelijke beperking (WMO). Je wordt rechterhand van de participatiecoaches die in Amsterdam Noord, Oost, West, Nieuw-West, Zuid en Zuidoost maatgericht bezig zijn met het laten participeren van mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB’ers).

Bij Prisma hebben we verschillende projecten om mensen met een licht verstandelijke beperking te laten meedoen in hun eigen wijk. We zijn hierin innovatief, experimenteel en doen verschillende projecten om dit doel te bereiken. We zoeken een veranderkundige, dus een echte CMV’er die ons daar bij kan ondersteunen en mee kan denken en doen. Samen met de participatiecoaches werk je ook aan de ontwikkeling van het aanbod. Je kijkt waar kansen in de wijk liggen om de participatie van LVB’ers te bevorderen.

Jouw taken

• Project coördinatie en uitvoering
  • Monitoring projecten
  • Netwerken, samenwerkingsrelaties opzetten
  • Maatjeskoppels coördineren
  • Intakegesprekken bij deelnemers thuis
  • Deelnemers monitoren
  • Deelname aan wijkzorg netwerkbijeenkomsten, teamvergaderingen
  • Meedenken over het aanbod van projecten in de wijk
  • Ondersteunen bij de organisatie en uitvoering van de stamtafel

Wie wij zoeken

• Je bent derdejaars student CMV (of evt andere relevante studie)
  • Ongeveer 32 uur per week beschikbaar
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit
  • Je vindt het leuk om te pionieren en te netwerken
  • Representatief en hebt een proactieve houding
  • Je kunt goed samenwerken in een team, maar bent ook zelfstandig
  • Het is handig als je een fiets hebt

Wat wij bieden

• Bijzonder contact met een bijzondere doelgroep
  • Goede begeleiding van professionals van Prisma
  • Samenwerken met een jong en dynamisch team
  • Training herkennen van en omgaan met de doelgroep
  • Basistraining coachend werken
  • Kennis opdoen van verschillende methodieken die bij Prisma worden gebruikt

Voor meer informatie neem contact op met Irene Willems (stagecoördinator) via 0208866260.

Solliciteren?

Laat ons weten waarom jij dé kandidaat bent voor deze functie. Solliciteer met motivatiebrief en cv via iwillems@stichtingprisma.nl