Activiteitenbegeleider Bewegen Boven het Y

Houd jij van lekker bewegen..? Mensen motiveren..? En gezelligheid..? Meld je dan aan voor Bewegen Boven het Y!

Iedere dinsdagochtend komen senioren met een verstandelijke en vaak ook lichamelijke beperking naar de Werf in Noord om lekker te bewegen. Er wordt gesport samen met vrijwilligers, onder begeleiding van een sportdocente. Ouderen zonder beperking zijn ook welkom bij deze activiteit. De deelnemers vinden het leuk om contact met anderen te hebben, plezier en gezelligheid is ook belangrijk op deze ochtend.

Wat ga je doen?

• Begeleiden van deelnemers, 1 op 1 en in groepsverband
  • Motiveren van deelnemers, ze helpen net een stapje verder te gaan
  • Gezellig een praatje maken met de deelnemers

Wij zoeken jou!

• Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je neemt makkelijk initiatief en bent geduldig
  • Je weet mensen te motiveren en stimuleren
  • Je hebt affiniteit met sport/bewegen

Tijdsinvestering

Voor bespreken en opbouwen 9.30 uur – 10.20 uur, bewegen: 10.30 -11.30 uur, afronden en naar huis: 12.00 uur. De activiteit is op dinsdagochtend in de gymzaal van de Werf, Klinkerweg 71 Amsterdam Noord.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiairs en professionals. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep en coaching, individuele begeleiding en intervisie. Reiskosten en andere kosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je ondersteunt en motiveert de deelnemers tijdens het bewegen. Je draagt bij aan een gezellige, sportieve ochtend.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl  Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een ochtend proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.