Houd jij van leuke dingen doen, gezelligheid en wil je een buurtbewoner met een licht verstandelijke beperking graag echt verder helpen? Word dan coach bij Prisma. Wij zijn actief in alle stadsdelen!

Wat ga je doen?

Je wordt coach van een buurtbewoner met een licht verstandelijke beperking. Aan de buitenkant zie je vaak niet dat zij een beperking hebben. Onze deelnemers wonen (vaak) zelfstandig en hebben weinig sociale contacten of leuke dingen te doen in hun (vrije) tijd. En dat willen ze graag veranderen! Gezelligheid en werken aan een doel staan centraal in het contact. Je kan iemand bijvoorbeeld helpen in het contact leggen met nieuwe mensen, het vinden van een leuke activiteit in de buurt en ontdekken waar iemands interesses en talenten liggen. Je gaat samen op avontuur in de buurt en kan een wereld van verschil maken in iemands leven! Bij Prisma leggen we de focus op mogelijkheden & talenten.

Wie zoeken wij?

• Je bent geduldig en geeft iemand de ruimte om zelf te proberen & leren
  • Je hebt een positieve en enthousiaste houding
  • Je neemt makkelijk initiatief en bent ondernemend
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je bent gemiddeld 2 uur per week beschikbaar voor in ieder geval 6 maanden
  • Je spreekt goed Nederlands

Wat bieden wij jou?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Reis-en onkostenvergoeding
  • Leuke trainingen op het gebied van de doelgroep en coaching
  • Professionele begeleiding en altijd iemand om op terug te vallen met je vragen
  • Je wordt onderdeel van een heel enthousiast team van vrijwilligers en professionals

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Dankzij jou gaat iemand meer/makkelijker de deur uit en wordt iemands zelfvertrouwen vergroot. Door jouw tijd en aandacht maak je een wereld van verschil maken in iemands leven en lever je een belangrijke bijdrage aan bestrijding van eenzaamheid.

Inzet

Dagen en tijden zijn in overleg met jou en je maatje.

Ja dat wil ik!

Stuur een korte motivatie en je C.V. naar vrijwilligers@stichtingprisma.nl dan maken we afspraak voor een kennismaking.

Coach een buur- Word maatje!