Groepsvervoer Clubs en Cursussen

Het groepsvervoer wordt uitgevoerd in opdracht van de Gemeente Amsterdam. Vanaf augustus 2022 wordt het groepsvervoer verzorgd door RMC. Prisma vraagt groepsvervoer aan bij RMC. Prisma plant het vervoer niet zelf in, maar bemiddelt alleen. RMC is de groepsvervoerder, zij plant alle ritten groepsvervoer voor Clubs & Cursussen in.

Voor de eerste kennismaking (proefles) met de Clubs & Cursus regel jij of regelt jouw begeleider zelf het vervoer. Je reist die proefles individueel met je eigen vervoerder naar de Clubs & Cursus.

Hoe kom jij in aanmerking voor Groepsvervoer?

Heb je kennis gemaakt en wil je blijven bij de Club & Cursus en met groepsvervoer reizen? Je bent in het bezit van een AOV – pas. (AOV betekent: Aanvullend Openbaar Vervoer) Dan doe je het volgende: je mailt aan Prisma info@stichtingprisma.nl
1. Voornaam en achternaam
2. Adres waar RMC jou moeten ophalen en wegbrengen, vaak is dat gewoon jouw woonadres
3. Telefoonnummer als RMC jou moet bellen
4. Jouw AOV pasnummer
5. Geef aan of je een rollator, rolstoel of scootmobiel meeneemt
6. Geef aan of je een begeleider meeneemt of alleen reist. Dan kan de vervoerder daar rekening mee houden.

Wat doet Prisma? Prisma meldt jou aan voor het groepsvervoer bij RMC. RMC controleert jouw AOV pas. Prisma laat jou weten vanaf wanneer je in het Groepsvervoer zit, op welk tijdstip je wordt opgehaald.

Heeft Prisma nog vragen naar aanleiding van jouw mail, dan neemt ze contact met jou op.

Om het vervoer soepel te laten verlopen hebben Prisma en de vervoerder spelregels opgesteld. Lees deze door. Je vindt ze onder de link >> Spelregels vervoer.

Let op: Het groepsvervoer geldt alleen voor deelnemers die in de gemeente Amsterdam wonen. Woon je buiten de gemeente Amsterdam, dan moet je het vervoer bij jouw eigen gemeente aanvragen

Kortom: AOV – Groepsvervoer kan alleen als je ook een pas hebt van het Aanvullend Openbaar Vervoer – Amsterdam.

Heb je geen AOV pas, maar wil je die wel aanvragen? Doe dat via het formulier op de website.
Ga naar: amsterdam.nl/aov

Of neem hiervoor contact op met WMO Helpdesk telefoon 0800 0643 (gratis) op werkdagen tussen 08:00–18:00 uur

Kom je er niet uit? Neem gerust contact met Prisma op bel 020 8866260