Expeditie Zuidoost test ZOJazz Lounge

Dansend op opzwepende jazznummers luidde men afgelopen vrijdagavond het weekend in bij ZOJazz in Buurthuis NoLIMIT. Het was dit keer een actieve ontdekkingstocht voor de leden van Expeditie Zuidoost. Sinds april test deze groep buurtbewoners met een lichte verstandelijke beperking activiteiten in Zuidoost onder begeleiding van Prisma en POZO. In hoeverre zijn deze activiteiten ook leuk en toegankelijk voor hen?

Expeditielid Anita: ‘Ze vroegen of ik mee wilde doen dus ik liep gewoon de dansvloer op.’ Zangeres Graziëlla Hunsel Rivero organiseert met veel succes de maandelijkse jazzavonden. Ze vindt het duidelijk belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Ze schudt alle expeditieleden van tevoren de hand. ‘Kom lekker van je stoel af en dans met me mee!‘. ‘Ik vind dat hier veel vriendelijke mensen rondlopen’, glimlacht Perez, één van de enthousiaste expeditieleden.

Zelfs in de pauze van het jazzconcert wordt het publiek actief vermaakt en draait deelnemer Fariëlle haar hand niet om voor wat uitdagende gympasjes en salsamoves. ‘Het tempo ligt wel hoog maar ik wil dit zeker vaker doen.’ Vast Expeditielid Euthalia is niet van plan de dansvloer te betreden: ‘Ik voel me prettiger op de achtergrond, zo zit ik nou eenmaal in elkaar.’ De leden zijn het er samen over eens dat ze wel wat leeftijdsgenoten missen op het evenement. ‘Maar ik kan hier wel mezelf zijn’ besluit expeditielid Perez. De ZOJazz in NoLimit krijgt van de Expeditieleden een 8.

Ik wil met jou… in Zuidoost
Expeditie Zuidoost is onderdeel van het project ‘Ik wil met jou… in Zuidoost’, een initiatief van Prisma gericht op stimulering van participatie van bewoners met een verstandelijke beperking in de wijk. In de uitvoering van het project wordt nauw samengewerkt met buurtbewoners, het stadsdeel en zorg en welzijnspartners in Zuidoost.
De volgende expeditie gaat op zaterdag 23 juli naar Kwaku Festival in het Nelson Mandelapark.
Aanmelden en informatie: 020-8866260, info@stichtingprisma.nl, www.stichtingprisma.nl