Expeditie Zuidoost test Kwaku Summer Festival

Met een tropisch zonnetje in de rug togen de leden van Expeditie Zuidoost afgelopen zaterdagmiddag naar het Kwaku Summer Festival. De ontdekkingstocht bestond dit keer uit een combinatie van lekker eten, dansen en genieten van muziek. Sinds april testen de expeditieleden met een verstandelijke beperking activiteiten in Zuidoost onder begeleiding van Prisma en POZO. In hoeverre zijn deze activiteiten ook leuk en toegankelijk voor hen?

Voor expeditielid Junior is het niet de eerste keer dat hij het festival bezoekt: ‘Het is een mix van culturen en vooral veel gezelligheid’. Deelnemer Anita kijkt meteen rond of ze ergens lekker kan dansen, terwijl expeditieleden Giovanni en Brigitte niet kunnen wachten om de verschillende hapjes te proberen. Het is moeilijk kiezen tussen de verschillende smaken schaafijs, gembercake of een vers kokosnootdrankje. De expeditieleden voelen zich al snel thuis op het festival: ‘Dat er zoveel mensen samen komen maakt het feest gezellig maar gelukkig is het niet te druk.’

Eén van de hoogtepunten van de middag is de dance battle. Wanneer er onder het publiek wordt gezocht naar deelnemers trekt Giovanni de stoute schoenen aan en klimt het podium op. Onder luid applaus van een enorme menigte laat hij indrukwekkende dansmoves zien. ‘Als mijn moeder dit zou zien, dan zou ze ongelooflijk trots zijn’,

Expeditielid Giovanni steelt spontaan de show op het podium van het Kwaku Summer Festival. Fotograaf: Anna Swagerman

glimlacht hij van oor tot oor. Na al deze inspanning geniet de groep van een royale Javaans-Surinaamse maaltijd bij Naomi’s Restaurant. Aan tafel wordt druk nagepraat: de leden zijn het er roerend over eens dat het Kwaku Summer Festival een groot succes was. De dag krijgt een 8,7. ‘En ik geef mezelf een tien voor mijn prestatie op het podium’, glimlacht Giovianni.

Ik wil met jou… in Zuidoost
Expeditie Zuidoost is onderdeel van het project ‘Ik wil met jou… in Zuidoost’, een initiatief van Prisma gericht op stimulering van participatie van bewoners met een verstandelijke beperking in de wijk. In de uitvoering van het project wordt nauw samengewerkt met buurtbewoners, het stadsdeel en zorg en welzijnspartners in Zuidoost.
De volgende expeditie gaat op zaterdag 27 augustus naar Gaasperplas voor een picknick in de natuur.
Aanmelden en informatie: 020-8866260,
info@stichtingprisma.nl
 Meer informatie over Expeditie Zuidoost is te vinden op: www.stichtingprisma.nl.

Laat een reactie achter