Expeditie Zuidoost test Bingo

Afgelopen vrijdagavond vielen de leden van Expeditie Zuidoost letterlijk in de prijzen. Ze namen deel aan de maandelijkse ‘Bingo Bij Bosshardt’, georganiseerd door het Leger des Heils in Kraaiennest. Sinds april vorig jaar testen de expeditieleden met een verstandelijke beperking activiteiten in Zuidoost onder begeleiding van Prisma en POZO. In hoeverre zijn deze activiteiten ook leuk en toegankelijk voor hen?

Bij binnenkomst in de gezellige huiskamer, worden de expeditieleden direct warm onthaald. Organisator Els heeft inclusiviteit hoog in het vaandel staan: ‘We vragen de vaste deelnemers zich steeds opnieuw te herinneren hoe de eerste keer was dat zij hier binnenkwamen. Ik wil graag dat nieuwe mensen vriendelijk worden verwelkomd. Een onbekende plek bezoeken kan best spannend zijn.’ Expeditielid Anita voelt zich duidelijk op haar gemak: ‘Ik zie al een aantal bekende gezichten dus dat is fijn.’

Eunice (rechts) concentreert zich, ze wilt winnen! Foto: Janet de Jong

Gezelligheid

Naast gezellige praatjes moet er natuurlijk ook fanatiek bingo worden gespeeld. Deelnemer Zakaria is de eerste die ‘bingo’ roept en mag kiezen uit een scala aan leuke prijsjes. Hij heeft zijn nummers nauwkeurig in de gaten gehouden: ‘Ik hoorde dat je bij een valse bingo een liedje moet zingen, en daar ben ik echt niet goed in.’ Deelnemer Brigitte zet alles in om niet met lege handen naar huis te gaan: ‘Ik had geluk met een aardige buurman die zijn bingokaart bij mij achterliet.’ Dat zo’n actie typisch is voor de sfeer zijn de expeditieleden het roerend over eens: Bingo Bij Bosshardt is een combinatie van competitie met een flinke dosis gezelligheid!

Ik wil met jou… in Zuidoost

Expeditie Zuidoost is onderdeel van het project ‘Ik wil met jou… in Zuidoost’, een initiatief van Prisma gericht op stimulering van participatie van bewoners met een verstandelijke beperking in de wijk. De Expeditie Bij Bosshardt was alweer de laatste van de reeks.
Op 21 maart 2017 presenteert Prisma het boekje ‘Leuke dingen doen in Zuidoost’. Een boekje boordevol activiteiten in Zuidoost, waar iedereen aan mee kan doen ook, ook mensen met een licht verstandelijke beperking. Op 21 maart zijn alle professionals en bewoners welkom.
Locatie: Buurthuis Holendrecht. Tijd: 15.30 tot 19.00.
Aanmelden en informatie: 020-8866260, info@stichtingprisma.nl, www.stichtingprisma.nl.