Houd jij van knutselen..? En ben je geduldig en vrolijk..? Kom dan knutselen samen met een groep enthousiaste deelnemers!

Samen knutselen, kleuren en dansen op leuke muziek! De deelnemers zijn mensen met meervoudige handicaps die veel begeleiding nodig hebben. Je werkt samen met andere enthousiaste vrijwilligers. Je bedenkt met elkaar de activiteit en doet om de beurt inkopen hiervoor. Het is leuk voor de deelnemers om te experimenteren met verschillende dingen, zodat ze kennis kunnen maken met verschillende activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een spin van snoep of iets creatiefs maken voor Pasen of Kerst. Je daagt de deelnemers uit zoveel mogelijk zelf te doen en ondersteunt waar nodig. De avond is een samenwerking tussen Amsta Karaad en Stichting Prisma. In Amsta Karaad aan de Overtoom wonen circa 100 mensen met een verstandelijke beperking, veelal met meervoudige handicaps.

Wat verwachten we van je?

• Je bent geduldig en enthosiast
  • Je sluit aan bij de wensen en mogelijkheden van de deelnemers
  • Je vindt het leuk om creatief bezig te zijn en komt met eigen ideeën
  • Je daagt deelnemers uit zoveel mogelijk zelf te doen, ieder op zijn/haar niveau

Tijdsinvestering

Om de week op woensdagavond van 18.45 tot ongeveer 20.30 uur op de Overtoom, Amsterdam West. Het seizoen start in de derde week van september 2018 en loopt t/m juni 2019.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Je werkt met enthousiaste deelnemers die het erg leuk vinden om met jou te knutselen. Het niveau van de deelnemers is erg verschillend op deze activiteit, maar alle deelnemers zijn even blij met jouw aanwezigheid en aandacht! Je kan meer ervaring opdoen in het werken met groepen en mensen met meervoudige handicaps. Wij bieden je training, intervisie en individuele begeleiding.

Jij helpt ze met lekker creatief bezig te zijn en geeft gezellige aandacht. Je krijgt er een enorme hoeveelheid waardering en gezelligheid voor terug.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een avond proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.