Houd jij van koken? En wil je graag lekkere gerechten maken samen met een groep enthousiaste deelnemers? Meld je dan aan voor de kookclub!

Wekelijks wordt er onder begeleiding van vrijwilligers gekookt door een enthousiaste groep deelnemers met een licht verstandelijke beperking. Met elkaar kook je iedere week een ander menu en daarna eet je het gezellig op met elkaar. We zoeken enthousiaste kokers die de deelnemers willen ondersteunen bij het bedenken en uitvoeren van het koken van een (gezond) menu. Bijvoorbeeld samen een filmpje kijken hoe je iets moet koken zodat de deelnemer het ook thuis kan koken of je recepten delen. De deelnemer heeft invloed op het uitkiezen van de recepten. De vrijwilliger coacht in het maken van keuzes. Je hebt oog voor talentontwikkeling: je kijkt naar wat een deelnemer goed kan en hoe hij/zij dit kan inzetten bij de activiteit.

Als coördinator:

• Houd je het overzicht tijdens de activiteit.
  • Stuur je, waar nodig, de andere vrijwilliger aan.
  • Draag je zorg voor het budget.
  • Draag je samen met de andere vrijwilliger en deelnemers zorg voor een goede en veilige sfeer tijdens de activiteit.

Wie zoeken wij:

• Je bent geduldig.
  • Je kunt eenvoudige recepten bedenken (opzoeken) en overbrengen op anderen.
  • Je bent enthousiast en hebt een actieve houding.
  • Je hebt oog voor de ontwikkeling van de deelnemers.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met het werken in een keuken en sociale hygiëne.
  • Voor deze activiteit is het ook belangrijk dat je kunt budgetteren.

Tijdsinvestering

Iedere donderdagavond van 19.00-21.00 uur in Huis van de Wijk de Meeuw in Amsterdam Noord. Je bent vanaf ongeveer 18.30 uur aanwezig op locatie en doet daarvoor (in overleg) boodschappen. Het nieuwe seizoen start half september en loopt t/m juni 2017.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van professionals, vrijwilligers en stagiairs. Je krijgt een training in het werken met mensen met een (lichte) verstandelijke beperking, relevante methoden (Eigen Initiatief Model) en kunt maandelijks intervisie bijwonen met andere vrijwilligers. Bij vragen kan je altijd terugvallen op de productiemedewerker Welzijn. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Jij bent het vaste gezicht op de donderdagavond die de deelnemers ondersteunt bij het koken. De deelnemers zijn blij met jouw komst en leren graag van jou. Een avond koken met deelnemers van Prisma staat voor gezelligheid! Je draagt bij aan een gezellige avond en de ontwikkeling van deelnemers op het gebied van koken. Je werkt samen met een andere enthousiaste vrijwilliger en er is veel ruimte voor eigen inbreng.

Aan de slag bij stichting Prisma

Nadat je je hebt aangemeld met een korte motivatie en je cv via vrijwilligers@stichtingprisma.nl neemt de vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Je ontvangt tijdens het gesprek een introductiepakket. Om als vrijwilliger bij stichting Prisma aan de slag te gaan moet je een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!